«

»

jun 01

Live work to the Max(imum)!

Af en toe heb je van die dagen dat alles op z’n plek valt: voor mij was gisteren zo’n dag! De doorstart van een Project, akkoord op een groots en ambitieus volgend project, leuke verrassingsbezoekjes; lekkere hapjes en de beste beloning die je van een klant kunt krijgen. <Warning: hierna volgt een persoonlijk jaloersmakend haleluja verhaal ;) >

Toen ik 1,5 jaar geleden de stap naar Maximum maakte had ik natuurlijk wel enig idee dat het een leuke club was, en mensen in m’n omgeving weten dat ik met veel plezier naar m’n werk ga: toch is het leuk om af en toe even stil te staan en te constateren dat je dagbesteding een dikke vette smile oplevert.

1) voortzetting OpenArmen campagne.

Afgelopen jaar ben ik nauw betrokken geweest bij de imago-campagne OpenArmen: gericht op verbeteren van het imago van werken in de Verpleeghuis-, Verzorgingshuis-, Thuis- en Kraamzorg. Een machtig mooie campagne, waar een heel scala aan media is ingezet (Online o.a. GoogleAds, homepage-takeovers,  marktplaats, banners en Offline o.a. NS billboards, busreclames, magazines, schoolboards.) Aangevuld met een Hyves-actie (Balletje-Balletje) en een Augmented Reality gezichtsherkenning (www.blinddate4u.nl).

Deze media hebben 250.000 bezoekers naar de site www.OpenArmen.nl geleid, met een gemiddelde bezoekduur van bijna 3 minuten. Dat leverde nog eens 110.000 kliks naar vacaturebanken en 30.000 kliks naar inhoudelijke sites. Daarnaast hadden aangesloten instellingen via de toolkit toegang tot bestaande en personaliseerbare campagnematerialen.

 

Een onafhankelijke meting onder onze doelgroepen leverde een waardering op van rapportcijfer 6,8 (ter vergelijking: een gemiddelde imago/reclame campagne levert een 5.9 op).

 

Met veel trots konden we gisterochtend een herstart geven aan de Campagne voor 2011: waarin we in ieder geval weer een scala aan media-middelen inzetten, de site verder gaan verdiepen en ongetwijfeld nog meer leuke acties gaan uitvoeren. Een bijzondere prestatie die we samen met bestuur en begeleidingscommissie hebben neergezet, met mensen die tot vorig jaar nog maar weinig van (arbeids)marketing wisten, maar ons keer op keer scherp houden en prikkelen nog beter en creatiever na te denken. Er is zelfs al een principe besluit genomen om de campagne in 2012 door te zetten en verder door instellingen zelf te laten dragen.

Een Feestje en een gebakje waard!

 

2) bij terugkomst #maximum kregen we een leuk verrassingsbezoekje:

Twee opdrachtgevers kwamen ons persoonlijk  akkoord geven op de ontwikkeling van een zeer ambitieuze nieuwe werkenbij-site!! Dit akkoord was het resultaat van een stevige interne onderhandeling, met als resultaat dat we straks samen een mooie arbeidsmarkt-campagne, online doorvertaling en site gaan realiseren: het laatste in samenwerking met de interne IT afdeling. Naar blijkt is opdrachtgever zo’n beetje voor ons door het vuur gegaan (en nog eens ondersteund door bewijsvoering en verhalen van een andere opdrachtgever). Hoe machtig mooi is het dat we dit vertrouwen (al bij voorbaat) van onze klanten krijgen!! Ik verheug me zeer op deze samenwerking. <binnenkort meer nieuws!!>

3) We hebben ondertussen al behoorlijk wat ervaring opgedaan met Social Media Recruitment. Gisteren bespraken we met onze aankomend onderzoekspartner het resultaat van de nieuw opgestelde Social Media Recruitment Scan. Waarin we alle benodigde aspecten van succesvol Social Media Recruitment belichten, beoordelen en over adviseren: van strategie tot interne organisatie en bemensing, van social media integratie tot advertising en referral. Mocht je hier ook zelf mee worstelen en een kritische spiegel voorgehouden wil krijgen: <binnenkort meer nieuws!!>>

4) het volgende verrassingsbezoekje door Roos van Vugt zorgt altijd weer voor gezellig weerzien, even bijpraten over eerdere successen, maar vooral vooruitkijken!

5) Bij vooruitkijken en ontwikkelen hoort ook af en toe een afscheid: na 6 bevlogen Maximum-jaren is het voor Kathelijne tijd om een overstap te maken. Toch laten we haar niet gaan zonder een warm afscheid: zoals het hoort met lekkere hapjes, opnieuw (!) een verrasingsbezoek van de jongste Maximaal, en een persoonlijk creatief kado. Kathelijne: tot over 5 jaar ;) (cc @basschreurs)

6) de (werk?)dag bleek nog niet ten einde: in bierlokaal de Pijp, een tent waarin de sfeer van saamhorigheid en broederschap wordt aangevuld met een zweem waarin je je voorstelt hoe hier in WWII werd bekokstoofd en samengezweerd hebben we de samenwerking met Deloitte, maar ook de rest van Recruitend Nederland doorgenomen. Helaas: What’s said at the Pijp, stays in the Pijp.

De bekroning op de avond kunnen we daarentegen graag met jullie allen delen: het mooiste compliment dat je van een klant (of ondertussen partner) kunt krijgen: De Deloitte Like-wisseltrofee!

We like you toooooooooo!

 

 

Goed, zoals je kunt lezen vermaak ik me opperbest bij Maximum, en als je het hebt volgehouden helemaal tot hier te lezen ben je kennelijk ook fan van Maximum. Kom je ons binnenkort ook een (verrassings)bezoekje brengen?

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>