«

»

feb 21

Where’s the action?

Met de serieuze aandacht die ‘social media’ krijgt verbaas ik me dagelijks hoe vaak – ook de ‘succesvolle’ partijen die honderden of duizenden bezoekers weten te trekken- vergeten om bezoek / aandacht ook daadwerkelijk om te zetten in ACTIE.

Ja, het is soms lastig om de ROI van Social Media te definieren, laat staan te meten (hoewel dat veel te vaak komt omdat partijen proberen om te veel verschillende doelen in een keer te behalen), maar ik vind het eigenlijk bijna dis-respect van je bezoekers als  je iemand eerst heel veel informatie geeft, en dan vervolgens,….. NIETS?!?

Sta je mooi met je bek vol tanden he?

Ik kom dagelijks mooi gestylde, ge-copywrite en gepimpte profielen tegen op Hyves, company-profiles op LinkedIn of complete filmproducties op Youtube, waar je compleet van achteroverslaat hoe professioneel het er uit zien, maar waar je op het einde denkt, en NU……?

Let’s get to action.


Marketing is flirten en verleiden; niet om meteen met jan en alleman het bed in duiken, maar Marketing is wel iemand op een vriendelijke manier naar je hand zetten. Dat is de aandacht die je voor elkaar hebt tot omzetten in een prettig gevoel, of een daadwerkelijke deal.

 

Huiswerk!

Bekijk nu (of plan deze week een uurtje) eens je eigen LinkedIn profiel, het profiel van je werkgever, je Hyves- en je Twitter-profiel, maar ook bijvoorbeeld je Youtube- en Slideshare account, en zelfs je eigen website. Bedenk hierbij het volgende:

  • Is het duidelijk wat je bezoeker nu moet doen? (na het lezen van dit stuk/kijken van deze info). Geef je een vervolgstap tot….
  • Is alle info die je daarvoor geeft ook echt noodzakelijk (of kan het niet korter)?

Succes komt met actie!

Ik durf te wedden dat je veel te vaak nee moet antwoorden, dat je dan veel push-informatie over jezelf geeft, zonder dat dit voor een bezoeker echt relevant is.

Ik durf te wedden dat als je het moeilijk vindt om een vervolgstap te bedenken, je ook niet weet wat je aan het doen bent. Dan heb je een LinkedIn profiel maar weet je niet wat je er mee moet, dan heb je een Youtube-kanaal maar weet je niet voor wie.

En ik durf te wedden dat als je wel een vervolgstap kunt definieren, je deze ook kan meten, en dat het je ook lukt om daar een ROI/succes voor te definieren.

En nu; Ga je huiswerk maken!!! Let’s get to action!

1 ping

  1. Een ‘verspreid’-knop is GEEN Social Media integratie. » www.braaimeester.nl

    [...] « Where’s the action? [...]

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>