«

»

okt 26

De oudste Social Media tool ooit!

Social Media is ongetwijfeld de meest gehypte (marketing)term van 2010. Maar net als ‘web2.0′ praktisch is verdwenen ben ik er van overtuigd dat over een jaar of twee niemand  nog met goed fatsoen ‘Social Media’ in z’n mond neemt.

Toen ik pasgeleden door Abdul Advany gevraagd werd om een bijdrage voor Createmoreimpact te geven op het thema Kennisdeling wilde ik dit graag gebruiken om de term ‘Social Media’ iets uit de hype te halen. Ik noem hierin de meest succevolle, maar ook oudste Social Media tool die er bestaat: het koffiezetapparaat!

Patrick Boonstra from Social Impact on Vimeo. Of bekijk alle filmpjes over: Kennis Delen

Mijn 1 minute of fame, via dit leuke initiatief van Createmoreimpact, waarin de komende week 60 sprekers, in 60 seconden hun licht laten schijnen over Het nieuwe werken.

Desondanks, wanneer mensen me dan per se toch om een definitie van Social Media vragen gebruik ik vaak dit (voor mij in ieder geval) sprekende voorbeeld:

Een persoonlijk, klein leed dat door iemand met de wereld wordt gedeeld (@claireboo), krijgt een sympathieke reactie van iemand (terwijl ze elkaar IRL) niet kennen (@roosvanvugt). Zij verwijst naar een site die door zomaar een particulier is opgezet (zonder winst-oogmerk, maar juist om dit klein leed te helpen oplossen of verzachten). Op een of andere manier weten Vinders de Kwijtgeraakten te vinden. Wat mij betreft raakt dit precies de essentie van Social Media!

NB: dat de site qua vormgeving lekker knullig is, en dat er inderdaad reclame wordt getoond typeert wat mij betreft ook de status van Social Media; nog lichtelijk onvolwassen, vanuit een drijfveer van goede bedoelingen, doch niet vies van een beetje commercie.

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>